بلاگ

بازی کارتی دژ

توضیح

بازی دژ یک بازی کارتی رقابتی برای ۲ تا ۷ بازیکن و جدیدترین محصول نشر هوپاست.این بازی ترکیب دو سبک نقش مخفی (مشابه مافیا) و شهرسازی است.

قلمرو به یک دژ قدرتمند جدید نیاز دارد. با هوشمندی خود و استفاده از توانایی شخصیت‌های با نفوذ، درآمدت را افزایش بده و دژی در خور فرمانروایی بساز… نقش‌ات را انتخاب کن، شهرت را بساز! 

در بازی «دژ»، بازیکنان در رقابت با یکدیگر، تلاش می‌کنند تا با ساخت جذابترین و بهترین شهر، تبدیل به بهترین حکمران در قلمرو پادشاهی شوند. در هر دور از بازی، هر بازیکن یک نقش را انتخاب می‌کند تا از قابلیت ویژه آن نقش در طول آن دور استفاده کند. هر بازیکن ساخت و ساز شهر خود را با بازی کردن کارت سازه‌ای که در دست دارد، پیش می‌برد، و در انتهای بازی امتیازی هم ارزش با هزینه آن کارت را بدست می‌اورد.

  • ۶۱ کارت سازه
  • ۸ کارت نقش
  • ۷ کارت راهنما
  • ۲۵ سکه
  • ۱ تاج
  • ۱ کیسه پارچه‌ای
  • دفترچه قوانین بازی

نقش‌ات را انتخاب کن، شهرت را بساز!

در بازی کارتی «دژ» هدف هر بازیکن، ساختن شهر خود و قدرتمند کردن آن با برج و بارو است. در این بازی، هر بازیکن می‌تواند در ابتدای هر دور از بازی، نقشی را مخفیانه انتخاب کرده و در ادامه آن دور بازی، از مزایای آن نقش استفاده ببرد. هر کدام از نقش‌های این بازی ویژگی منحصر بفردی را دارا هستند، به عنوان مثال انتخاب نقش «راهزن» به بازیکن این امکان را می‌دهد تا پول‌های بازیکن دیگری را بدزدد و یا با انتخاب نقش «سردار» می‌تواند به ساختمان‌های شهر بازیکنان دیگر حمله کرده و آن‌ها را نابود سازد. بازیکنان در طی بازی با حدس زدن هویت بازیکنان دیگر بر اساس اطلاعات موجود، تلاش می‌کنند تا اموال و شهر خود را از گزند بازیکنان دیگر مصون داشته و همزمان ساخت و ساز خود را در شهرشان گسترش دهند. برنده بازی بازیکنی است که در نهایت شهر پرقدرت‌تری از دیگر بازیکنان بسازد و ثروت بیشتری را گرد آورد.

بازی استراتژیک

انتخاب به موقع نقش مناسب یکی از روش‌های استراتژیک این بازی کارتی است که به بازیکن این امکان را می‌دهد تا بیشترین درآمد را کسب کرده و مانع پیشرفت دیگر بازیکنان شود. همچنین هر بازیکن به کمک سازه‌های خاص (بنفش)، که هرکدام قابلیت خود را دارند، می‌تواند موتور شهرسازی خود را سریع‌تر از دیگر بازیکنان به حرکت درآورد.

تقویت ریسک‌پذیری

خواندن ذهن بازیکنان و ریسک کردن بر مبنای این بازی‌خوانی، از ارکان پیروزی در این بازی است. در بازی کارتی دژ بازیکنان باید بر اساس شواهد موجود بتوانند دست دیگر بازیکنان را بخوانند و نقشه‌های خود را برای پیشروی در بازی پیاده نمایند.

حفظ کپی‌رایت

بازی دژ بر اساس بازی محبوب و پرطرفدار Citadels ساخته شده‌است. این بازی اولین بار در سال ۲۰۰۰ توسط Bruno Faidutti طراح باسابقه‌ی عرصه‌ی بازی‌های رومیزی طراحی شد که موفقیت آن منجر به تجدید چاپ‌های فراوان آن توسط ناشرین بین‌المللی و برگردان آن به ۲۵ زبان در طی ۱۵ سال و کسب رتبه ۵۵ بهترین بازی خانوادگی در سایت معتبر BoardGameGeek شد. 

پس از تماس با ناشر و طراح بازی، در سال ۱۳۹۵ مجوز بازنشر این بازی به زبان فارسی توسط نشر هوپا از طراح بازی خریداری شد و با هدف تغییر محتوای تاریخی بازی، و نه فقط برگردان آن به فارسی، تولید آن توسط نشر هوپا انجام شد.

ویدیوی تریلر بازی دژ

ویدیوی آموزش بازی دژ

منبع : سایت مادامک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *